اهداف و چشم انداز

مجموعه انتشارات سنا همواره هم و غم خود را در دستیابی به فرآیندهایی که منجر به بالاترین بازدهی و کیفیت و کمترین هزینه برای نویسندگان شود معطوف ساخته است و همچنین سعی شده است که علاوه بر جامعه علمی و فرهنگی کشور عزیزمان، اقشار مختلف مردم بتوانند به راحتی نسبت به نشر و اشاعه ی آثار و افکار خود اقدام نمایند.

از مشکلات بزرگی در صنعت چاپ و نشر کشور عزیزمان وجود دارد می توان به نبود ناشر حرفه ای در بسیاری از شهرهای ایران، عدم وجود امکانات مناسب و کافی در مراکز نشر از جمله نبود تایپیست حرفه ای و مسلط به امور کتاب، طراح جلد حرفه ای و … است.

متأسفانه هم اکنون شاهد آن هستیم که بیش از ۶۲% از ناشران کل کشور فقط در شهر تهران (بدون احتساب حومه) و حدود ۳۳% در مراکز استانها و حدود ۵% از ناشران کتاب در شهرهای کوچک ایران هستند که این ناشران نیز غالباً مبتدی و به عبارت دیگر دلالِ نشر و چاپ هستند.

بنا به همین دلایل و دلایل دیگر، در انتشارات سنا چند هدف و چشم انداز مهم، بزرگ و دست یافتنی در بازه ای میان مدت (۱۰ ساله) در حال پیگیری و پایه ریزی است و اُمیدواریم در آینده ای نزدیک بتوانیم با افتخار اعلام کنیم که بطور کامل به این اهداف بزرگ دست یافته ایم. مختصری از این اهداف به شرح زیر است:

  1. افتتاح شعبه های انتشارات سنا در همه ی شهرهای ایران به خصوص در شهرهای کوچک و محروم و ارائه ی خدمات تخصصی چاپ کتاب به اهل قلم:
    انتشارات سنا در حال حاضر تعداد ۱۱ شعبه در ۶ شهر ایران دارد.
    ارتباط با ما
  2. تخصیص وام قرض الحسنه ی بدون کارمزد به هر ایرانی علاقمند به چاپ کتاب:
    در حال حاضر علی رغم اختصاص بودجه های کلان به این امر باز هم به دلیل تعداد انبوه درخواست ها با کمبود منابع مالی مواجه هستیم به عنوان مثال در سال ۱۳۹۴ مبلغ ۳ میلیارد تومان بودجه جهت پرداخت وام برای تولید کتاب در انتشارات سنا اختصاص یافته است که این مبلغ تنها تا نیمه های آبان کفاف ثبت نام کنندگان را می دهد؛ علی ای حال اُمیدواریم بتوانیم در سال های آتی بودجه ای متناسب با کل درخواست های سال فراهم نموده و به فرهیختگان این مرز و بوم اختصاص دهیم.
    همچنین لازم به ذکر است که در حال حاضر مبلغ وام های چاپ کتاب انتشارات سنا از ۲ تا ۵۰ میلیون تومان است؛ این وام ها قرض الحسنه و بدون کارمزد هستند و مدت زمان بازپرداخت آنها بین ۱۲ تا ۲۴ ماه است. مجموعه ی انتشارات سنا با توکل به خداوند و استعانت از دعای امام زمان (عج) و همراهی شما عزیزان، در تلاش است که در سال های آینده مبالغ وام را افزایش داده و مدت زمان باز پرداخت آنها را نیز تا ۳۶ ماه ارتقاء دهد.

    وام های انتشاران سنا
  3. افتتاح کتاب فروشی های اختصاصی:
    انتشارات سنا جهت رفاه حال پدیدآورندگان خود و حمایت آنها در فروش کتاب هایشان، در تلاش است که برای اولین بار در سطح کشور، نسبت به افتتاح کتاب فروشی های اختصاصی، بطور گسترده، اقدام نماید. بنابر برنامه ریزی های انجام شده در این کتاب فروشی ها فقط آثار انتشارات سنا ارائه خواهد شد و طرح های تشویقی فراوانی نیز به خریداران ارائه خواهد گردید. از مزیت های مهم فروشگاه های کتاب انتشارات سنا این خواهد بود که در ازای فروش کتب نویسندگان هیچ درصدی بابت پخش یا حق فروشنده کسر نمی گردد و مبالغ فروش به طور کامل به حساب نویسندگان محترم انتشارات واریز خواهد شد. اِنشاء الله.
     
  4. صادرات کتاب:
    در اکثر کشودهای جهان هزینه های چاپ و تولید کتاب بسیار گران است به عنوان مثال تولید و چاپ یک جلد کتاب در فنلاند ۷ برابر کشور ایران است لذا انتشارات سنا در نظر دارد که کتاب های ناشران و نویسندگان خارج از کشور را تولید و به آن کشور ها صادر نماید؛ این فرآیند، نیاز به اخذ مجوز های گوناگون و رایزنی های فراوانی دارد و برای کشور عزیزمان بسیار سودمند خواهد بود؛ صادرات کتاب باعث ایجاد شغل و شکوفایی ملی خواهد شد و بسیاری از افراد در این عرصه صاحب درآمدی سرشار خواهند شد. هم اکنون در ایران هیچ ناشری صادر کننده ی کتاب نیست لذا اُمیدواریم بتوانیم در این عرصه خدمت کوچکی به جامعه ایرانی کرده باشیم. در حال حاضر انتشارات سنا در حال پیگیری ها و طی مراحل قانونی جهت دریافت برند بین المللی و کسب مجوز های لازم از دولت محترم جمهوری اسلامی ایران است.
  5. شرکت در تمام نمایشگاه های داخلی و اکثر نمایشگاه های بین المللی خارج از کشور:
    مهمترین محل برای عرضه و فروش کتاب، نمایشگاه‌های کتاب هستند؛ بنابر آمار رسمی در هر استانی به طور میانگین ۶ روز نمایشگاه کتاب دایر می‌گردد و فروش نمایشگاه ها در حدود ۲۰% تا ۴۵% از کل فروش سالِ همان استان است که این نشان دهنده‌ی اهمیت و جایگاه فروش هر کتابی در نمایشگاه کتاب است؛ انتشارات سنا در نظر دارد که با عرضه و فروش کتاب شما در نمایشگاه‌های مختلف بین‌المللی و استانی، قدم کوچکی در معرفی کتاب شما به مخاطبان بردارد. علاوه بر مزایای ذکر شده نیز، شرکت در نمایشگاه های کتاب خارج از کشور فرصتی بی نظیر جهت اشاعه ی فرهنگ ایرانی- اسلامی و معرفی توانمندی های بی مثال کشور عزیزمان، در امر تولید و چاپ کتابِ ارزان قیمت خواهد بود.

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •