سرمایه‌گذاری پیش از تألیف(کوتاه مدت)

سرمایه‌گذاری پیش از تألیف (کوتاه مدت ۲ ساله)

ممکن است برای شما پیش بیاید که امروز تصمیم بگیرید که کتاب مفصل و وقت‌گیری را شروع به تألیف یا ترجمه نمائید و از طرفی منابع مالی شما جهت چاپ مستقل کتاب محدود باشد و مثلاً برای چاپ کتاب خود با نرخ امروز مبلغی معادل ۲۰۰۰۰۰۰ تومان را جهت هزینه کردن مد نظر گرفته باشید؛ در این صورت با مسئله‌ای اساسی روبرو هستید:

شما تخمین می‌زنید که کتابتان حدود ۳۰۰ صفحه می‌شود که در این صورت تألیف یک کتاب ۳۰۰ صفحه‌ای در خور توجه که با صبر، دقت و مطالعات فراوان نگارش شده باشد و سپس تایپ، بازخوانی و صفحه‌آرایی شود مدت زمانی در حدود دو سال نیاز دارد. از طرفی اگر امروز بتوانید با مبلغ ذکر شده کتاب خود را در تیراژ ۵۰۰ جلد به چاپ برسانید مسلماً با تورم و افزایش دستمزدهای ۲ سال آینده توانایی شما در تیراژی کمتر از ۵۰۰ جلد (مثلاً ۳۰۰ جلد) خواهد بود و این امر به نوبه‌ی خود باعث دلسردی و بی‌رقبتی شما در امر نگارش کتاب می‌شود لذا انتشارات سنا برای شما این امکان را فراهم آورده است که شما با تخمین تعداد صفحات کتاب خود و تعیین تیراژ مورد نظرتان یک قرارداد اولیه عقد نموده و خاطر خیال خود را از بابت هر میزان تورمی راحت نمائید؛ از جمله مزایای قابل توجه در این نوع قرارداد به شرح زیر است:

  1. شما در زمان عقد قرارداد فقط ۵۰% از مبلغ تعیین شده را پرداخت می‌نمائید (در مثال ذکر شده این مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰ تومان است) و مابقی مبلغ در زمان چاپ کتاب دریافت خواهد شد.
  2. مدت زمان قرارداد ۲ سال است ولی چنانچه شما نیاز به زمان بیشتری داشته باشد می‌توانید  50% دوم مبلغ قرارداد خود را پس از اتمام ۲ سالِ اول پرداخت نمایید و قرارداد خود را تا ۲ سال دیگر (مجموعاً ۴ سال) تمدید نمایید.
  3. شما در فسخ قرارداد خود به صورت یک طرفه مختار هستید و چنانچه به هر دلیلی از چاپ کتاب منصرف شوید مبلغ پرداختی به طور کامل ظرف مدت ۳ ساعت به شماره کارت شما واریز خواهد شد.
  4. پس از آماده شدن کتاب شما و تعیین دقیق تعداد صفحات آن، قرارداد نهایی شما تنظیم می‌شود؛ چنانچه تعداد صفحات کمتر از تخمین اولیه باشد مبلغ مازاد به شما پرداخت خواهد شد و چنانچه تعداد صفحات بیشتر از تخمین اولیه باشد مبلغ اضافه محاسبه و از شما دریافت خواهد شد.
  5. شما می‌توانید امتیاز قرارداد خود را به هر فرد دیگری و با هر قیمتی که مایل بودید واگذار نمائید.
  6. این قرارداد بر خلاف قرارداد بلند مدت ۲۰ ساله فقط برای چاپ یک عنوان کتاب است.
به اشتراک گذاری این مطلب
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •