ضمانت حسن انجام کار

ضمانت حسن انجام کار و کیفیت چاپ کتاب در انتشارات سنا:

متأسفانه اکثر ناشران ایرانی با طرح این مسئله که در چاپ کتاب، ۵% ضایعات وجود دارد (به عبارت دیگر یعنی در جریان چاپ و یا حمل و نقل کتاب‌ها ممکن است حدود ۵% از مجموعه‌ی تیراژ خراب شود) سعی دارند بر اشتباهات و اشکالات خود سرپوش گذاشته و بعداً مجبور به جبران خطاهای خود و رفع نواقص موجود در کتاب‌ها نباشند. این ناشران بر خلاف قانون، اخلاق و شرع حق هرگونه اعتراضی را از نویسندگان محترم سلب می‌نمایند. البته هیچ کس منکر این مسئله نخواهد بود که در هر تولیدی درصدی ناچیز از ضایعات وجود دارد ولی تفاوت اساسی بین ناشران ایرانی و خارجی در این است که ناشران خارجی متعهد به اصلاح کتاب‌های چاپی خراب و تحویل نسخ سالم و بی‌نقص به نویسندگان هستند ولی ناشران ایرانی خیر.

این مورد تنها یک مثال بارز و کوچک از طیف وسیعی از وظایف یک ناشر و حقوق نویسنده بود که عدم اجرای آن نشان دهنده‌ی عدم مسئولیت‌پذیری یک ناشر در قبال انجام وظایف خود از جمله تحویل با کیفیت کتاب چاپ شده است.

 

مسئولیت پذیری انتشارات سنا در چاپ کتاب:

 

انتشارات سنا همواره مجموعه تیراژ چاپی هر کتاب را مورد ضمانت قرار داده است. این ضمانت بدین معناست که پس از فروش کتاب‌ها هر تعدادی از آنها که ناقص و خراب باشد و توسط خواننده‌ی کتاب مرجوع گردد، انتشارات در نهایت آن کتاب‌ها را از نویسنده تحویل گرفته و ظرف مدت حداکثر یک هفته کتاب نو و سالم تحویل نویسنده خواهد داد. همچنین لازم به ذکر است که انتشارات سنا در حین تولید و چاپ کتاب نقاط کنترلی مختلفی را به اجرا گذاشته است و این باعث شده است که تا کنون میانگین ضایعات کتاب‌ها فقط در حدود ۱% باشد.

به اشتراک گذاری این مطلب
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •