سرمایه گذاری پیش از تالیف (بلند مدت)

سرمایه گذاری پیش از تالیف برای چاپ کتاب ( قرارداد چاپ کتاب بلند مدت ) :

امروزه نویسندگان بسیاری وجود دارند که تمایل به تألیف مستمر و دائمی کتاب دارند و علاقمندند که نویسندگی و چاپ و تالیف کتاب را تبدیل به شغل اصلی و حرفه‌ای خود کنند ولی متأسفانه نبود یک شرایط نسبتاً پایدار در جامعه و وجود تورم‌های بسیار زیاد در بلند مدت این فرهیختگان را در استمرار بر هدف خود ناکام گذاشته است. انتشارات سنا با بکارگیری امکانات خاص خود این امکان را برای نویسندگان فراهم آورده است که با عقد قراردادهای چاپ کتاب بلند مدت، خود را از تمام نگرانی‌ها برهانند و با خیالی کاملاً آسوده به فعالیت‌های فرهنگی و نشر کتاب خود بپردازند؛ چند تفاوت مهم بین قراردادهای سرمایه‌گذاری بلند‌ مدت و کوتاه‌ مدت چاپ کتاب وجود دارد که در ادامه مطلب به عرض می‌رسانیم؛ هم اکنون نظر شما را به شرایط و مزایای قابل توجه در این نوع قرارداد جلب می‌نمائیم:

  1. این قرارداد بر خلاف قرارداد کوتاه مدت ۲ ساله برای چاپ کتب به تعداد بیشمار عنوان است. (در تعداد عناوین محدودیتی وجود ندارد)
  2. شما می‌توانید کل امتیاز قرارداد چاپ کتاب خود را به هر فرد دیگری و با هر قیمتی که مایل بودید واگذار نمائید. (واگذاری کلی)
  3. شما می‌توانید با استفاده از امتیاز قرارداد چاپ کتاب خود به نام هر فرد دیگری که مایل بودید کتاب چاپ و منتشر نمائید و هر مبلغی که مایل بودید از او دریافت نمائید. (واگذاری جزئی)
  4. این قرارداد به نحوی تنظیم شده است که شما در تصمیم‌گیری راجع به تعداد صفحات، قطع کتاب، نوع صحافی (شومیز یا گالینگور یا سیمی)، گرماژ کاغذ و مقوا، نوع چاپ جلد، نوع سلفون یا یو وی جلد، نوع زینگ، نوع چاپ متن، سیاه سفید یا رنگی بودن کتاب و هر چیز دیگری آزادی عمل کامل خواهید داشت.
  5. نحوه‌ی تنظیم قرارداد بسیار ساده است؛ در قرارداد مبلغ اعتباری شما که همان مبلغ پرداختی شماست تعیین می‌گردد (مثلاً ۳۰۰۰۰۰۰۰ تومان) و در همان روز عقد قرارداد جدول قیمت‌ها و دستمزدها و کلیه‌ی امور لازم برای تولید  و چاپ کتاب به شما تقدیم می‌گردد؛ این جدول‌ها بر اساس نرخ همان روز عقد قرارداد است و انتشارات متعهد می‌گردد که تا ۲۰ سال بدون کوچکترین تغییری معادل کل ارزش ریالی قرارداد، برای شما کتاب چاپ نماید. بدیهی است که با این حساب ارزش پول شما در مدت ۲۰ سال ثابت خواهد بود و تورم بر آن هیچ اثری نخواهد گذاشت.
  6. در طول ۲۰ سال هیچ محدودیت زمانی برای استفاده از قرارداد وجود نخواهد داشت به عنوان مثال شما می‌توانید از قرارداد خود به تدریج استفاده نمائید و یا می‌توانید یکجا در همان سال اول استفاده نمائید و یا می‌توانید یکجا در سال بیستم استفاده نمائید؛ به هر صورت هیچ محدودیتی در استفاده از قراردادتان وجود نخواهد داشت.
  7. حداقل مبلغ قرارداد ۲۰۰۰۰۰۰۰ تومان و حداکثر آن ۵۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان است.
  8. امکان فسخ قرارداد چاپ کتاب برای شما وجود خواهد داشت؛ این فسخ در دو حالت خواهد بود؛ در حالت اول شما از مقداری از اعتبار قرارداد خود استفاده کرده‌اید و سپس تصمیم به فسخ آن گرفته‌اید که در این صورت باقیمانده مبلغ قرارداد به طور کامل ظرف مدت ۲۴ ساعت به شماره حساب شما واریز خواهد شد. در حالت دوم شما اصلاً از قرارداد خود استفاده نکرده‌اید و تصمیم به فسخ آن گرفته‌اید؛ در این صورت اصل مبلغ قرارداد شما با احتساب ۲۰% نرخ سود مشارکت سالیانه، ظرف مدت ۲۴ ساعت به شما پرداخت خواهد گردید. (مثال: چنانچه مبلغ قرارداد چاپ کتاب شما ۳۰۰۰۰۰۰۰ تومان باشد پس از ۲۰ سال به شما مبلغ ۱۵۰۰۰۰۰۰۰ تومان پرداخت خواهد شد)
  9. سود مشارکت سالیانه پس از گذشت حداقل یک سال از تاریخ قرارداد چاپ قابل پرداخت خواهد بود.
به اشتراک گذاری این مطلب
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •