واگذاری ۲ تا ۵ ساله‌ی اثر

واگذاری ۲ تا ۵ ساله‌ی اثر:

انتشارات سنا به دلیل محترم شمردن حقوق بین‌المللی صاحبان اثر و التزام عملی به این قوانین همیشه با پرداخت مبلغی مشخص، حق چاپ و نشر آثار را برای مدت زمانی محدود در اختیار می‌گیرد. انتشارات سنا پس از بررسی کتب نویسندگان ظرف حداکثر ۱۰ روز نسبت به خرید یا عدم خرید اثر تصمیم‌گیری می‌نماید. در صورت خرید اثر مبلغ پرداختی با توجه به موضوع و کیفیت محتوای کتاب بین ۳۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال است و مدت زمان واگذاری حق چاپ و نشر کتاب به انتشارات نیز بین ۲ تا ۵ سال خواهد بود.

متأسفانه همه‌ی ناشران ایرانی پس از بررسی‌های گوناگون کتاب و اطمینان یافتن از موفقیت و فروش حتمی آن، اثر را با مبلغی بسیار ناچیز (در اکثر اوقات کمتر از ۱۰۰۰۰۰۰ تومان) به طور دائمی از نویسنده خریداری می‌کنند و او را برای همیشه از حقوقی مادی، معنوی و سود سرشار حاصل از فروش کتاب، محروم می‌کنند. اکثر این کتاب‌ها که در مدت زمان نسبتاً کوتاهی تبدیل به کتاب‌های پر فروش شده‌اند متعلق به نویسندگان تازه کار است و این نویسندگان به دلیل عدم وجود منابع مالی کافی جهت چاپ شخصی کتاب مجبور به فروش و واگذاری دائمی کتاب خود شده‌اند. انتشارات سنا با عقد این نوع قرارداد نه تنها مبلغ درخور توجهی به این نویسندگان پرداخت می‌کند بلکه به ایشان این امکان را می‌دهد که پس از مدت زمانی کوتاه شخصاً از چاپ و سود حاصل از فروش کتاب خود بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است که در این نوع قرارداد چاپ کتاب انتشارات پس از چاپ اثر ۱۰۰ نسخه رایگان به نویسنده تحویل خواهد داد و چنانچه نویسنده مایل به خرید تعداد دیگری از کتاب خود باشد کتاب با ۶۵% تخفیف به او فروخته خواهد شد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •