خدمات پس از چاپ

هولوگرام امنیتی – معاونت حقوقی انتشارات سنا

هولوگرام امنیتی، هولوگرامی ۷ رنگ است که با تابش نور، در زوایای مختلف، رنگ های مختلفی را از خود به نمایش می گذارد؛ این هولوگرام ها به هیچ عنوان قابل جعل و کپی برداری نیستند و به همین جهت می توان با خیالی آسوده جهت حفاظت از آثار مولفان آن را بکار برد. هولوگرام امنیتی انتشارات سنا که تصویر آن را در زیر مشاهده می فرمائید بر روی تمامی کتاب های انتشارات درج می گردد.

هولوگرام چاپ کتاب

 

ضمانت حسن انجام کار و کیفیت چاپ کتاب در انتشارات سنا

متأسفانه اکثر ناشران ایرانی با طرح این مسئله که در چاپ کتاب، ۵% ضایعات وجود دارد (به عبارت دیگر یعنی در جریان چاپ و یا حمل و نقل کتاب‌ها ممکن است حدود ۵% از مجموعه‌ی تیراژ خراب شود) سعی دارند بر اشتباهات و اشکالات خود سرپوش گذاشته و بعداً مجبور به جبران خطاهای خود و رفع نواقص موجود در کتاب‌ها نباشند. این ناشران بر خلاف قانون، اخلاق و شرع حق هرگونه اعتراضی را از نویسندگان محترم سلب می‌نمایند. البته هیچ کس منکر این مسئله نخواهد بود که در هر تولیدی درصدی ناچیز از ضایعات وجود دارد ولی تفاوت اساسی بین ناشران ایرانی و خارجی در این است که ناشران خارجی متعهد به اصلاح کتاب‌های چاپی خراب و تحویل نسخ سالم و بی‌نقص به نویسندگان هستند ولی ناشران ایرانی خیر.

این مورد تنها یک مثال بارز و کوچک از طیف وسیعی از وظایف یک ناشر و حقوق نویسنده بود که عدم اجرای آن نشان دهنده‌ی عدم مسئولیت‌پذیری یک ناشر در قبال انجام وظایف خود از جمله تحویل با کیفیت کتاب چاپ شده است.

مسئولیت پذیری انتشارات سنا در چاپ کتاب:

انتشارات سنا همواره مجموعه تیراژ چاپی هر کتاب را مورد ضمانت قرار داده است. این ضمانت بدین معناست که پس از فروش کتاب‌ها هر تعدادی از آنها که ناقص و خراب باشد و توسط خواننده‌ی کتاب مرجوع گردد، انتشارات در نهایت آن کتاب‌ها را از نویسنده تحویل گرفته و ظرف مدت حداکثر یک هفته کتاب نو و سالم تحویل نویسنده خواهد داد. همچنین لازم به ذکر است که انتشارات سنا در حین تولید و چاپ کتاب نقاط کنترلی مختلفی را به اجرا گذاشته است و این باعث شده است که تا کنون میانگین ضایعات کتاب‌ها فقط در حدود ۱% باشد.

کارت قرعه کشی

در انتشارات سنا برای تمام کتاب‌ها کارت قرعه‌کشی در نظر گرفته شده است و در هنگام فروش به همراه هر یک جلد کتاب، یک کارت قرعه‌کشی به مخاطب اهدا می‌گردد؛ این قرعه‌کشی بصورت ماهانه است و جایزه در نظر گرفته شده برای آن فعلاً یک پکیج یکساله ی تحصیلی به همراه امتیاز چاپ کتاب به ارزش ۱۲۰۰۰۰۰ + ۳۰۰۰۰۰۰۰ ریال است این پکیج شامل ۱۴ عدد دفتر فانتزی نفیس، ۱ عدد جعبه مداد رنگی ۱۲ رنگ، ۳ عدد خودکار نفیس، ۳ عدد مداد مشکی، ۳ عدد پاک کن و ۳ عدد تراش + ۱ عدد کتاب نفیس به رسم یادبود + اعطای امتیاز وام قرض الحسنه ی بدون کارمزدِ ۳ میلیون تومانی جهت چاپ کتاب در انتشارات سنا؛ مخاطبان با هر کارت می‌توانند ۱۲ مرتبه در قرعه کشی شرکت نمایند و به عبارت دیگر ۱۲ بار شانس خود را برای برنده شدن امتحان نمایند.

بسته بندی تکی (شیرینگ)

جهت حفظ پاکیزگی کتاب و احترام به مخاطبین کتاب، تک به تک کتاب های شما پس چاپ، تولید الصاق هولوگرام امنیتی و نظارت کیفی، همراه با کارت قرعه کشی شیرینگ (بسته بندی پلاستیکی) می شود. سپس بنا بر میزان صفحات کتاب شما، به صورت چند تایی تسمه کشی شده و سپس در کارتن های مخصوص قرار می گیرد و به صورت پستی یا حضوری تحویل شما خواهد شد.

بسته بندی تیراژی کتاب های چاپ شده (کارتن های مخصوص)

پس از چاپ کتاب شما  و شرینگ و تسمه کشی آنها در بسته بندی های مخصوص و کارتن های مقاومی به شما تحویل می گردد که این امر کمک شایانی در نگهداری و مراقبت از کتاب ها به شما می کند. همچنین باعث عدم آسیب رسیدن به کتاب در طول مدت نگهداری و ارسال های پستی می شود. ضمنا کمک شایانی در سهولت ارسال و انتقال به کتابفروشی ها و مراکز پخش کتاب می نماید.

پوسترهای تبلیغاتی و بازاریابی:

در انتشارات سنا برای کتاب شما پوستری تمام رنگی چاپ می‌شود و در آن سعی می‌شود که مخاطبان را با موضوع کتابتان، ویژگی‌های محتوایی آن و خلاصه‌ای از مطالب کتاب و طرح جلد کتاب آشنا کند؛ چاپ پوستر برای کتاب شما دو مزیت مهم دارد:

اول آنکه با این روش شما می‌توانید پس از چاپ کتاب در هنگام معرفی کتاب خود، به جای هدیه دادن یک جلد از کتابتان، پوسترِ آن را هدیه دهید و مجبور نباشید که بنابر رسم و رسوم غلط و ناپسند ایرانیان کتاب را مجانی به مصرف کننده بدهید. بدین صورت هر شخصی که واقعاً خواهان خواندن کتاب شما باشد مجبور به خرید آن از کتاب فروشی‌ها خواهد شد.

دوم؛ پوستر به کتاب شما اعتبار و وجهه‌ی خاصی می‌بخشد و از نگاه روانشناسی صنعتی سازمانی نیز این کار باعث تحریک حس کنجکاوی مخاطب و در نهایت خرید کتاب شما می‌شود. لازم به ذکر است که در اکثر کشورهای پیشرفته جهان، اصولی‌ترین روش برای بازاریابی و تبلیغ یک کتاب تهیه و توزیع پوستر آن است.

 

به اشتراک گذاری این مطلب
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •